Konferencje‎ > ‎

Zadania typu "uzasadnij" na egzminie gimnazjalnym


Relacja z konferencji

Zadania typu "uzasadnij' na egzaminie gimnazjalnym

17 października 2013r. w budynku RODN „WOM w Bielsku-Białej została zorganizowana konferencja metodyczna nt. Zadania typu „uzasadnij” na egzaminie gimnazjalnym. W spotkaniu uczestniczyło 20 nauczycieli z Bielska-Białej i okolic, którzy aktywnie podjęli temat przygotowany przez organizatorów.


Do głównych celów konferencji należały:
  1. Pokazanie wagi zadań typu „uzasadnij” w kontekście celów ogólnych aktualnej podstawy programowej z matematyki.
  2. Przypomnienie zadań na rozumowanie i argumentowanie, jakie wystąpiły w arkuszach egzaminacyjnych oraz w testach diagnostycznych przygotowanych przez CKE od 2012 r. oraz pokazanie najczęściej pojawiających się błędów uczniów przy rozwiązywaniu tych zadań.
  3. Dyskusja z nauczycielami na temat trudności uczniów pojawiających się przy tego typu zadaniach.

Analizując trudności uczniów pojawiające się przy zadaniach na rozumowanie i argumentowanie w sposób naturalny nasuwa się pytanie co nauczyciel może zrobić, aby pomóc uczniowi w tym zakresie, a w szczególności:

  • Kiedy rozpocząć naukę uzasadniania w szkole?
  • Czym dla ucznia jest uzasadnienie (dowód)?
  • Jakiego typu argumentowaniem ucznia nauczyciel może być usatysfakcjonowany na różnych etapach nauczania?
  • Jak organizować proces dydaktyczny, aby tego typu zadania były dla ucznia czymś bardziej naturalnym?

Na te pytania postaramy się odpowiedzieć w przyszłości podczas konferencji poświęconej tym zagadnieniom.
Zapraszamy.


Katarzyna Parcia










Ċ
Katarzyna Parcia,
16 sie 2016, 01:52
Comments