Relacja z konferencjiKiedy matematyka jest problemem. Różne oblicza trudności w uczeniu się matematyki – dysleksja a dyskalkulia
Czy dyskalkulik może zostać bankierem?
W dniu 3 grudnia 2015 r. w naszym Ośrodku rozpoczęliśmy cykl konferencji poświęconych wspomaganiu rozwoju ucznia mającego trudności w uczeniu się matematyki. Pierwsza konferencja poświęcona była specyficznym zaburzeniom rozwoju umiejętności szkolnych: dysleksji i dyskalkulii. Przybyłych licznie na spotkanie nauczycieli matematyki powitał dyrektor Ośrodka – Władysław Mąsior; jednocześnie przedstawił konsultantów RODN „WOM” w Bielsku-Białej, którzy przygotowali konferencję – Katarzynę Patykiewicz i Katarzynę Parcię.
W dalszej części pokazano konkretne przykłady prac pisemnych uczniów ze specyficznymi dysfunkcjami i omówiono symptomy charakterystyczne dla tych zaburzeń. Katarzyna Patykiewicz podzieliła się z nauczycielami swoimi obserwacjami wynikającymi z doświadczeń w diagnozowaniu trudności matematycznych uczniów. Wyjaśniła też niebezpieczny mechanizm popadania ucznia w tzw. „błędne koło porażki”. Katarzyna Parcia, Katarzyna Patykiewicz
|
Konferencje >