Kodowanie


Wprost do wykorzystania na lekcjach

Kodowanie na dywanie- blog Anny Świć - nauczycielki, logopedy, superbelfra

Mali programiści - blog superbelferki Joanny Apanasewicz, zawiera mnóstwo porad, ciekawych pomysłów wprost do wykorzystania w nauce programowania

Oswajamy programowanie - blog stowarzyszenia Mistrzów Kodowania

TIK-owy belfer - blog Justyna Klimczyk - nauczycielki zajęć komputerowych, informatyki i matematyki
Generator wirtualnej maty Edu-sense z bogatym zestawem krążków

Generator dyktand graficznych

Programowanie dla najmłodszych - gry i zabawy rozwijające umiejętności okołoprogramistyczne dla uczniów klas 1-3, materiały CEO, dokument pdf

Wiki Mistrzowie Kodowania - bardzo obszerny zbiór materiałów dla nauczyciela: scenariusze lekcji, quizy, tutoriale.

Superkoderzy - scenariusze lekcji Superkoderów

niePodręcznik - niePodręcznik Stowarzyszenia Mistrzów Kodowania (pdf)


Zaprogramuj przyszłość

Zaprogramuj przyszłość - scenariusze lekcji i inne bardzo inspirujące materiały wypracowane w ramach projektu "zaprogramuj przyszłość". Można tam znaleźć również:
  • programistyczne inspiracje - zbiór linków do stron wartych odwiedzenia w poszukiwaniu pomysłów na ciekawe lekcje z kodowaniem.
oraz bardzo dobrze napisane podręczniki dla kodujących nauczycieli i nauczycielek, w postaci dokumentów pdf:





Makey Makey

o Makey Makey - oswajamy Makey Makey z Mistrzami Kodowania

Makey Makey - strona projektu

Aplikacje - gotowe aplikacje, wystarczy podpiąć płytkę

Webinaria
Makey Makey i Stepmania - jak zrobić matę o tańczenia z MakeyMakey

Poradnik i scenariusze dla kodujących nauczycieli i nauczycielek - bardzo dobrze napisany poradnik Joanny Apanasewicz

Skratch a Makey Makey - gotowe projekty

Inspiracje - przykłady zamieszczone przez edukatorów (ang.)


Programowanie z ozobotami

Akademia EDUsense - programowanie z ozobotami, bezpłatne kursy online, scenariusze, aplikacje


Aplikacje do nauki kodowania

Bezpłatne aplikacje do nauki kodowania do pobrania w sklepie Play

Run Marco! - W tej przygodowej grze możemy wybrać postać Marca lub Sophi, których należy przeprowadzić przez dżunglę do skarbu. W grze używane są polecenia bloczki (programowanie wizualne) podobne do tych jakich używa się w obu wersjach Scratcha. Jest też wersja na PC - bezpłatna.

Lightbot - Dziecięca nazwa tej aplikacji to "Pan Żaróweczka" - przy czym nasz robocik może być chłopcem lub dziewczynką. Zadania polegają na tym, że trzeba pokonać labirynt i "zaświecić "żaróweczkę" na wskazanych polach. Ciekawe jest to, że labirynt ma postać trójwymiarową i oczywiście kilka poziomów trudności. Na ekranie startowym w lewym górnym roku możemy wybrać wersję językową czyli bawimy się i otrzymujemy "zachętki"/podpowiedzi w języku polskim. W wersji Lightbot: Code Hour jest bezpłatny, w wersji na Windows - niestety płatna.

Kodable - Apka często nazywana jest przez dzieci "Pan Kuleczka". Ta śmieszna postać ma za zadanie zebrać złote monety przechodząc przez cztery poziomy coraz trudniejszych zadań. Każdy z etapów ćwiczy określone umiejętności związane z kodowaniem. Z pierwszymi wyzwaniami poradzą sobie nawet cztero/pięciolatki. Kolejne wyzwania z pętlami i warunkami stanowią już nie lada wyzwanie. Oprócz innych zalet gra utrwala znajomość kierunków co jak wiemy jest wyzwaniem dla najmłodszych.

Prosty, intuicyjny interfejs przyjazny dla dziecka. Po uruchomieniu aplikacji tworzymy swój profil. Wykorzystujemy w tym celu "plus" znajdujący się w prawym górnym rogu ekranu i wpisujemy swoją nazwę użytkownika - wielość i poziom zadań będą powodem dla którego pewnie często będziemy wracać do tej aplikacji i wtedy przydaje się profil użytkownika.

Strona www.kodable.com pozwala wykorzystywać PC i tworzyć własne "Klasy"

Bit by Bit - Gra dla dzieci, która prostymi zadaniami wprowadza najmłodszych (polecane od 4r.ż.) w kodowanie. Jednego, a następnie kilka duszków - prowadzimy do określonego miejsca. Używamy do tego strzałek i sprężynek w odpowiednim kolorze, ich ilość podpowiada ilość "kroków".

Gra ma 12 poziomów trudności, pozwala powtórzyć podejście w razie błędu. Dziecko otrzymuje informację zwrotną o tym czy dobrze wykonało zadanie.

Naszym zdaniem wymaga początkowo pomocy dorosłego w objaśnieniu sposobu posługiwania się strzałkami i sprężynkami. 




Comments